Tyto programy nabízíme v období od října do března formou modulové výuky.
Zaměřujeme se především na celky, u kterých má právě prostředí SAFARI PARKU největší potenciál naplňování očekávaných výstupů učení Rámcového vzdělávacího programu platných od roku 2025.
Cena I. blok 2500 Kč + zvýhodněné vstupné 130 Kč žák ZŠ a SŠ/ 70 Kč žák MŠ
Cena II. a III. blok 1500 Kč, vstupné se již neplatí (podmíněno účastí na prvním bloku)
Mateřské školy: Rozmanitost a respektování přírody 3 bloky (každý blok má 3 hodiny)
Program je rozdělen do tří tematických bloků a je zaměřen na rozvoj pozorovacích dovedností, porozumění živočišné rozmanitosti a odpovědného vztahu ke zvířatům.
V prvním bloku žáci během procházek po areálu a aktivit poznávají různorodost živočichů a jejich prostředí.
Druhý blok navazuje připomenutím předchozí návštěvy a zaměřuje se na praktické osvojení zásad respektující péče o zvířata a spolupráce.
Ve třetím bloku pak žáci pozorují reakce živočichů na enrichmentové pomůcky, které sami vytvořili, čímž propojují teoretické poznatky s vlastní zkušeností. Program rozvíjí kompetence v oblasti porovnávání přírodních objektů, péče o živé organismy a respektování různých forem života
Speciální školy Rozmanitost přírody 3 bloky (každý blok má 3 hodiny)
Program podporuje základní orientaci v živočišné říši.
Děti poznávají rozdíl mezi domácími a volně žijícími zvířaty, pozorují různorodost živočichů a tvořivě ji ztvárňují.
Rozvíjíme vztah ke zvířatům, respektující chování a porozumění základním potřebám živých tvorů. Speciální školy mají možnost využít program skrze nadaci Natura Viva.
V případě zájmu nás kontaktujte na skoly@zoodk.cz
1.–5. ročník ZŠ Rozmanitost přírody 2 bloky (každý blok má 3 hodiny)
Program je rozdělen do dvou bloků a zaměřuje se na rozpoznávání rozmanitosti živočichů.
V prvním bloku si žáci osvojí různorodost živočišných skupin (bezobratlí x obratlovci; ryby, plazi, savci) a zároveň odlišná přizpůsobení a rozmanitost v rámci skupiny ptáků.
Druhý blok nabízí zkušenost smyslového poznávání zvířat, čímž podporuje vnímání přírody všemi smysly a oceňování její rozmanitosti.
2.–5. ročník Příroda a člověk 2 bloky (každý blok má 3 hodiny)
Program propojuje poznávání různých typů přírodních krajin s důrazy na ekologii, přizpůsobení organismů a lidský vliv na přírodu.
V prvním bloku žáci navštěvují expozice savany, tropického lesa, mokřadů a pouští, kde porovnávají přírodní podmínky a adaptace zvířat, a ve skupinách řeší úkoly zaměřené na typy krajin a jejich charakteristiky.
Druhý blok se věnuje konkrétním případům ohrožených druhů – tučňákům, nosorožcům a slonům.
Žáci hledají souvislosti mezi jejich přizpůsobením, ohrožením a působením člověka, a zamýšlejí se nad možnostmi ochrany přírody v kontextu globalizace.
6.–9. ročník ZŠ Jak se organismy ovlivňují navzájem – včetně působení člověka 3 bloky (každý blok má 3 hodiny)
Program se zaměřuje na ekologické vztahy, udržitelnost a aktivní zapojení žáků do poznávání propojenosti přírody a lidské činnosti.
V prvním bloku žáci během komentovaných prohlídek a skupinových aktivit zkoumají ekologickou roli šelem, vazby mezi organismy v africké savaně a dopady lidských zásahů do krajiny.
Druhý blok rozvíjí dovednosti v práci s informacemi – žáci zpracovávají ověřené zdroje, formulují hypotézy a hledají řešení environmentálních problémů souvisejících s ohroženými druhy a globalizací.
Třetí blok uzavírá program prezentacemi, debatou a návrhy konkrétních kroků k udržitelnějšímu jednání, které propojují klimatickou změnu s osobní i společenskou odpovědností.
Pokud si nejste jistí volbou programu nebo termínu, kontaktujte prosím skoly@zoodk.cz